FANDOM

Pawłow
Pawłow
Informacje
Narodowość Rosjanin
Zawód Policjant, szpieg, agent Ochrany
Data urodzenia Około 1860
Status Martwy
Pojawia się W V tomie

Pawłow (ur. około 1860, zm. 1908) – agent carskiej Ochrany, tajnej policji politycznej. Główny antagonista V tomu, był również winowajcą ucieczki z Polski Wilmowskeigo i Nowickiego.

Wczesne życieEdytuj

Pawłow urodził się na terenie carskiej Rosji mniej więcej w latach 60 XIX wieku. Wstąpił do służb bezpieczeństwa i dorobił się stopnia oficera elitarnej carskiej policji, Ochrany. Został wysłany do znajdującej się w zaborze rosyjskim Warszawy, gdzie miał pomagać w zwalczaniu środowisk konspiracyjnych. Był zapalonym idealistą, całkowicie oddanym carskiej Rosji. Wśród przełożonych cieszył się nienaganną opinią i miał duże szanse na zrobienie kariery agenta służb specjalnych.

W 1893 wpadł na trop działającej w Warszawie grupy prowadzącej szeroko zakrojoną działalność konspiracyjną. Przeprowadził śledztwo w tej sprawie, lecz zataił dochodzenie przed swoimi przełożonymi, by móc potem przypisać sobie wszystkie zasługi i awansować. Udało mu się przyłapać na gorącym uczynku kierownika komórki oraz jego pomocnika, jak szykowali w magazynie kolejną porcję materiałów prasowych. Był to nauczyciel geografii Andrzej Wilmowski oraz terminator ślusarski Tadeusz Nowicki. Nie udało mu się ich aresztować, gdyż został powalony i znokautowany przez Nowickiego. Zdążył jedynie wystrzelić z rewolweru, co postawiło na nogi całą okolicę.

Wilmowski i Nowicki zdołali wydostać się z Warszawy i zbiec za granicę, Pawłow zaś został zredukowany za zatajenie śledztwa i przeniesiony z powrotem do Rosji. Ten incydent poważnie zwichnął jego karierę, od tej pory musiał budować ją na nowo na terenie Syberii.

SyberiaEdytuj