FANDOM

Czarna Błyskawica
Czarna Błyskawica2
Informacje
Narodowość Rdzenny Amerykanin
Szczep Apacze
Ranga Wódz plemienny
Data urodzenia Ok. 1855 (?) w Arizonie (?)
Status Martwy
Pojawia się W III tomie

Czarna Błyskawica – lider Indian pochodzący ze szczepu Apaczów, jeden z ważniejszych wodzów indiańskich na pograniczu Meksyku i Arizony. Inicjator i organizator powstania przeciwko kolonizatorom, które ostatecznie nie doszło do skutku.

CharakterystykaEdytuj

Czarna Błyskawica był wodzem plemiennym ze szczepu Apaczów. Kolor czarny w indiańskim nazewnictwie był symbolem śmierci i nadawał jego nosicielowi najgroźniejszy wydźwięk.

Był to podstarzały, lecz nadal bardzo sprawny fizycznie Indianin. Cieszył się ogromnym poważaniem lokalnych społeczności zamkniętych w rezerwatach, był głównym mąciwodą podjudzającym rdzenną ludność i prawdziwym utrapieniem miejscowego szeryfa. Jego marzeniem było wywołanie zorganizowanego powstania przeciwko znienawidzonym białym, do którego zaczął się nawet przygotowywać. Nie przejmując się wszelkimi zakazami, krążył pomiędzy rezerwatami i praktykował "Taniec Ducha", czyli obrzędy poprzedzające działania rewolucyjne.

Był on dobrym jeźdźcem i niezłym strzelcem, świetnie walczył tomahawkiem i wręcz. Posiadał olbrzymią życiową wiedzę, był również wyjątkowo odważny i opanowany. Tak jak większość wielkich indiańskich wodzów, cechował się silnym poczuciem honoru.

LosyEdytuj

Czarna Błyskawica zaprzysiągł wykopanie topora wojennego przeciwko białym ludziom ze względu na ich okrucieństwo i postępowanie w stosunku do Indian. Kiedy został schwytany przez szeryfa i straż graniczną, miał już na koncie kilka powstań przeciwko białym ludziom. Dzięki Tomkowi, bosmanowi Nowickiemu i Sally, Czarna Błyskawica uciekł z aresztu i udał się do swojej kryjówki. Ofiarował młodemu Wilmowskiemu swą przyjaźń, w podziękowaniu za otrzymaną pomoc. Później, Czarna Błyskawica pomógł Tomkowi odnaleźć porwaną Sally i zginął w walce, ratując młodych.

Czarna Błyskawica zmienił się pod wpływem znajomości z Tomkiem: zaczął rozumieć, że wśród białych, tak jak wśród Indian, rodzą się ludzie dobrzy i źli, sprawiedliwi i oszuści. Na potwierdzenie tych słów, zaprzyjaźnił się z Tomkiem i zginął w walce o białych przyjaciół, przyjaciół którzy mają znienawidzony wcześniej przez niego kolor skóry.